Åpent brev til TV2

Til TV2

På vegne av våre 56 medlemsklubber og rundt 130 000 medlemmer, ønsker vi i Supporterunionen for Britisk Fotball å uttale oss på bakgrunn av de siste dagers støy og misnøye i forbindelse med kanalens beslutning om å øke prisen på sine abonnementstjenester med 40%.

Vi har selvfølgelig full forståelse forstå at også TV2 er en bedrift hvis eksistens er avhengig av inntekter, men vi frykter at en såpass drastisk økning i prisen, ett år inn i den nåværende avtalen, vil bidra til at engelsk TV-fotball vil bli et privilegium den vanlige mannen i gata ikke lenger kan ta seg råd til.

Mange vil uten tvil avslutte sitt abonnement på grunn av dette, men kanskje ikke flere enn at denne svært upopulære avgjørelsen likevel gjør at dere vil oppnå en liten økonomisk gevinst de to siste årene dere har igjen som Premier League-leverandør for norske seere?

Over tid er vi redde for at interessen for engelsk fotball vil syke betraktelig, og at man vil miste mange unge seere spesielt.

Og hvorfor akkurat nå – ett år inn i deres siste treårsperiode? Er avtalen blitt dyrere nå enn for ett år siden? Greide dere ikke å forutse kostnadene da deres siste treårsperiode tredde i kraft i fjor? Eller er det store tap det første året som gjør at prisene nå skrus til værs? Her er det mange ting vi gjerne skulle hatt svar på.

Flere supporterklubber har kontaktet oss de siste dagene, og mange reagerer både med skuffelse og frustrasjon. Vi liker ikke utviklingen, og vi frykter at dersom ikke noe gjøres nå, vil engelsk fotball rett og slett bli for dyrt for vanlige folk.

Nå har ikke prisene for TV2 Sumo blitt offentliggjort ennå, og vi håper dere tenker dere godt om før dere foretar en like markant økning i prisen på denne tjenesten. Det er i hvert fall lov å håpe.

Mvh Anders Christensen, styreleder i SBF

Red.anm.:

The Seagulls Norway støtter seg 100% bak dette brevet fra Supporterunioen for Britisk fotball i Norge. For å belyse problemet koster nå 12 måneder med månedlig abonnement mer enn et sesongkort på Amex Stadium.

%d bloggere liker dette: